Guard-rail assassini - Killer guard-rails
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Ormai sono anni che gira questo logo più che lampante per sensibilizzare le amministrazioni nei confronti dell'utenza motociclistica. Per farla breve: se un motociclista cade (specialmente su queste rotatorie con pendenza a rovescio), nell'ordine:
- ci infila sotto
- picchia violentemente sui pali di sostegno
- ci rimane incastrato, spesso con la parte del corpo più consistente: la testa! (per via del casco)
c'è un caso di un motociclista che ci si è letteralmente decapitato.
Non mi dilungo poi su misure, bello o brutto, l'inutilità di metterli anche all'interno curva, costi o normativa.
Questi guard-rail sono pericolosi e vanno protetti. Chi viaggia su due ruote, non trovandosi all'interno di gabbie metalliche con roll-bar, rinforzi, air-bag e cinture, si meriterebbe un occhio di riguardo, non l'indifferenza.
E' del tutto personale, poi: sono orripilanti. Che bisogno c'era di farli alti un metro e mezzo? Meglio vedere la fabbrica, almeno ha una dignità storica.
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This logo has spread for years, now, and it's utterly useful to make administrations aware of the riders' dangers. Being brief: if a rider falls (especially over these roundabouts built with reversed gradients, he can:
- slide under them
- hardly hit the support stakes
- jam in it, especially locking his head which, because of the helmet, is the widest and most stiff part of the body.
once, a biker was literally beheaded.
I don't dwell on measures, beautiful or ugly, the uselessness of raising them on the inside of a bend, costs or laws.
These guard-rails are dangerous and must be protected. Two wheels rider don't ride inside a metallic cage with roll bars, reinforcements, air-bags and seat belts, and they'd deserve a special attention instead of indifference.
Personally, then: they're awful. Did they really need to make them five feet tall? I prefer the sight of the steel plant. At least, it has historical dignity.
I don't dwell on measures, beautiful or ugly, the uselessness of raising them on the inside of a bend, costs or laws.
These guard-rails are dangerous and must be protected. Two wheels rider don't ride inside a metallic cage with roll bars, reinforcements, air-bags and seat belts, and they'd deserve a special attention instead of indifference.
Personally, then: they're awful. Did they really need to make them five feet tall? I prefer the sight of the steel plant. At least, it has historical dignity.
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